Sayfalar

21 Aralık 2013 Cumartesi

FİZİK DERSİNDE "FLİPPED CLASSROOM" : Kavram Yanılgılarını Önlerken, Öğrencilerin Kendi Hayal Güçlerinden Faydalanmak.



HOMOJEN OLMAYAN SINIFLARDA "GOOGLE UYGULAMA"LARI VE "FLIPPED CLASSROOM" İDEOLOJISI   - 2


FİZİK DERSİNDE "FLİPPED CLASSROOM" :  
Kavram Yanılgılarını Önlerken, Öğrencilerin Kendi Hayal Güçlerinden Faydalanmak.


Merhabalar..
Yazı dizimin ikinci bölümüne hoş geldiniz. Bu yazımda diğer branşım olan fizik için sizlerle dersimde  uyguladığım bir "Flipped Classroom" yöntemini paylaşacağım.

Geçtiğimiz hafta 9A sınıfında "Kuvvet-Hareket" konusuna geçecektik. Bir ders öncesinde öğrencilerimden  bir ödev istedim.

Amacım; öğrencilerimin bu  konuyla ilgili  hafızalarını canlandırmış, önceki yaşanmışlıklarını konuyla bağlamış, araştırma yapmış, hayal güçlerini kullanmış ve yorumlama yetenekleriyle ( belki de soru işaretleri ile..) derse hazır gelmelerini sağlamaktı.  

Bu konunun başında çoğunlukla  Alınan Yol (the total road) ve Yerdeğiştirme (displacement) kavramlarında "kavram yanılgısı" yaşanır. Ödevim de tam bununla ilgiliydi.

 Onlara bir kaç  soru sorup meraklandırdım : 
  • " Bir şoför olarak arabanızın benzini, alınan yolla mı yoksa  yerdeğiştirmeyle mi doğru orantılı olarak azalsın isterdiniz?
  • "Sizce hangisi daha karlı?"
Ve ardından yanıtı için düşünmelerini,  bir sonraki ders için video, resim gibi görsel bir materyal hazırlamalarını istedim. Ortaya çıkan sonuçları merak ettiniz mi?














http://youtu.be/obHlhTyLRwo



Ortaya çıkan güzel görüntüler beni mutlu ederken, sınıfta hem akran öğrenmesini hem görsel materyallerle kalıcı bir öğrenme sağlamış olduk. 


Daha sonrasında öğrencilerimin sürat ve hızı kavramlarını anlamaları daha basit oldu.

Görüş ve düşüncelerinizi bekliyorum...




Hiç yorum yok: