Sayfalar

31 Ocak 2014 Cuma

Flipped Classroom + Öğrencilerimin Yaratıcılığı = Akran Öğrenmesi + Grafiklerin Yorumlanması


Flipped Classrrom ve Akran Öğrenmesi ile 
Fizik Dersinde yol-zaman ve hız-zaman 
Grafiklerini Yorumlamak.


  "Doğrusal Hareket Grafikleri" Fizik derslerinde belki de her öğrenci için ön yargıyla yaklaşılan bir konu olmuştur.

    Aslında yalnız fizik dersi için değil "GRAFİK YORUMLAMAK", uluslararası öğrenci değerlendirme programı olan PİSA Sınavlarının sonuçları da dikkate alınırsa öğrencilerin yetersiz kaldığı bir konudur. Bu noktadan hareketle sınıfta daha kalıcı bir öğrenmeyi sağlamam gerektiğine inandım.

Bunun için, önceki yazılarımdan da anlaşılacağı üzere "Flipped Classroom" ideolojisi çözüm oldu.



      Öncelikle öğrencilerime, o konuyu işlemeden önceki hafta sonunda, izlemeleri için konu anlatım videosu hazırladım. Google Drive üzerinden de ortak bir dosya açarak, birkaç "yol-zaman" grafiği paylaştım ve bu grafiklerden çıkarabilecekleri sonuçları düşünmelerini istedim.
      Böylece öğrencilerin, ders zamanına kadar mümkün olan en iyi hazırlığı yapıp gelmelerini sağlayarak, derste o konuyla ilgili derinleştirici aktivitelere daha fazla zaman ayırmayı planladım.

      Hemen ardından grup çalışmalarına geçtik. Grup çalışmalarında ben daha çok koordine eden, öğrenciler ise birbirine öğreten konumunda oldular. Akran öğrenmesi çalışmalarının bu anlamda gerçekten çok işe yaradığını söyleyebilirim.


      Sonrasında da bireysel çalışmalara geçtik ve öğrencilerim, konudan anladıkları hakkında videolar hazırlayarak, konuyu beklenen düzeyde öğrendiklerini gösterdiler. Flipped Classroom’un bize sağladığı en büyük avantaj, video dersler sayesinde derste öğrencilerin öğrenmesine ayıracağımız zamanı bize kazandırması ve sınıf içinde daha kaliteli öğrenme deneyimlerine fırsat sunması olmaktadır.










    Bu hareketli kimi gruba göre bir araba kimi gruba göre ise bir çöp adamdı. :) Her ne olursa olsun o günden sonra artık sınıftaki birçok öğrencim grafik yorumlayabiliyor.

   Bu yol umarım diğer meslektaşlarıma da yol gösterir ve yeni fikirlerin ateşlenmesine zemin hazırlar. Görüş ve düşüncelerinizi ve eğer varsa sorularınızı bekliyorum.

Hiç yorum yok: