Sayfalar

5 Nisan 2014 Cumartesi

Google Apps +Gamification

Homojen Olmayan Sınıflarda Google Apps & "Flipped Classroom"'un tamamlayıcısı Gamification.-







22 Mart'da Türkiye Özel Okullar Birliği'nin büyük bir organizasyonla düzenlediği, birçok okulun katılımcı ve sunum sahibi olarak toplandığı, herkesin eğitim teknolojileri konusunda eli boş dönmediği bir etkinlik oldu "Eğitim Teknolojileri Platformu" kısaca #etpistanbul.








Benim de o gün büyük heyecanla hazırlandığım bir sunum yaptım.



Yaklaşık iki buçuk yıl önce okulumuzun "Fatih Projesi" kapsamında pilot okul seçilmesiyle eğitim teknolojileri konusuna ilgi duymaya ardından araştırmaya ve öğrenmeye başladım. Hani denir ya "öğrenmenin sonu yok" diye, hem teknoloji hem de bilginin sonu olmayacağına göre yolun belki çok başında ve öğreneceklerimin kıyısındayım. 

2012 yılını sonlarına doğru "Flipped Classroom" ideolojisiyle tanıştım. 

---"Aslında ben düşünmüştüm bunu yapmayı."
---" Ben uygulamıştım ama adını bilmiyordum."
                                                                    Şeklinde bahsedilen eğitim trendlerinden bir tanesi.


Bundan önceki birçok yazımda "Flipped Classroom"dan bahsettim.
   Kısaca tekrar özetlemem gerekirse sınıftaki kısıtlı süremizi öğrenme türleri farklı öğrencilerimize tek tip modelle ders anlatarak ve kalan sürede soru çözerek değil, süreci terse çevirip,  farklı öğrenme türlerine hitap eden  (görsel işitsel, yazılı,...) materyallerle desteklenmiş konu anlatımlarına öğrencilerin evde istedikleri gibi çalışması özgürlüğünü vererek,  sınıfta ise pekiştirici grup çalışmaları ve soru çözümleriyle süreci tamamlamaktır. 

Kazandıklarım...



  • Bu ideolojiyi sınıf iklimine uygun hale getirmek için aslında önce öğrencilerimle teknoloji kullanımı konusunda bayağı bir ön çalışma ve ısınma dönemi geçirdik. Çoğu "Google Hesabı" açmayı "Google Uygulamaları"nı kullanmayı yeni öğrendi.



  • Ardından benim hazırladığım videoları seyrederek, gönderdiğim "Google Forms" testleriyle kendilerini sınamayı ve soru işaretleriyle sınıfa büyük bir ön hazırlıkla gelmeyi öğrendiler






  • Her dersimizden sonra tahtadaki yazılanları "-pdf" formatı ile kaydedip onlarla "Google Drive ortamında paylaşmam ve bir portfolyo oluşturmak, sınıfa gelmeyen öğrencilerimin bile ders notlarına ulaşmasını sağlamak .









Böyle devam ederken bir şeylerin eksikliğini duymaya başladım. O da homojen olmayan bir sınıfta "ödev yapma alışkanlığı"  ya da "sorumluluk bilinci" eksik öğrencilerin derse hala ön hazırlık yapmadan gelmesiydi. 

Bu noktada yalnız başına öğretim yöntemini değiştirmenin yetmediğini bunun yanında bir de davranış değişikliğine veya sorumlulukları yerine getirmeye teşvik edecek bir sebebe ihtiyacım olduğunu anladım.

Bu yılın başında sanki o eksik parçayı tamamlamak için bir işaret geldi. Bir arkadaşım Gamification (oyunlaştırma) kursundan bahsetti. Hemen başladım ve yaklaşık 15 haftalık bir kurs aldıktan sonra hem insan psikolojisi hem de öğrenme ve davranış değişikliği sürecinde oyun ve eğlencenin yeri ve önemi noktasında çok şey öğrendim. Sertifikam şu an yolda. 


Gamification ne demek? Bu sorunun yanıtını verirken aşağıdaki iki resim arasındaki farkı düşünmenizi rica edeceğim.

  

  



















Gamification: oyun öğrelerini (puanlar, bonuslar, canlar, seviyeler, rozetler, ödüller ve liderlik tabloları) kulllanarak aslında insanları oyun dışı bir amaca teşvik etmektir. En önemli motivasyon araçlarından biridir. 




Ben de 9. sınıfımda bir "BONUS" sistemi oluşturdum. Ödev kontrolleri, sınıf içi performanslar, sınıfta sorulan sürpriz sorulara verilen yanıtlar ve grup çalışmalarındaki performanslar doğrultusunda puanlar veriyorum.




  • Bu puanları her gün ders notlarıyla beraber Google Drive'da oluşturduğum bir Tablo ile onlarla paylaşıyorum. (Bu tablonun paylaşımını öğrencilere açarken yalnızca görüntüleyebilir-değişiklik yapamaz) olarak ayarlamayı unutmayınız. :)



  • Ay sonunda toplanan puanlar doğrultusunda koyduğumuz sisteme göre ilk 3 öğrenciye rozet veriyorum.




    •  Bazen de okulun panosuna ayın yıldızları diye resimlerini asıyorum. Tabiki Facebook bakış açısıyla "like" sayılarını arttırmak için daha çok çalışmaya ve bir sonraki ay için puan toplamaya başladılar. :) 


Sunumumda gamification'ın detaylarından ve somut bir örnek olarak gördüğüm kayda alınmış bir ders saatinden örnek sundum.

Sunumumun detaylarını aşağıdaki linkten okuyabilir soru ve yorumlarınızı bana ulaşrırabilirsiniz. Sunumdaki videolar açılmayabilir. (Malum sbeplerden :)) 


Sunum:





Sunum sırasında çekilmiş videoyu  da yakın zamanda sizlerle paylaşacağım. Yorumlarınız ve eğer varsa sorularınızı bekliyorum. :)







Hiç yorum yok: