Sayfalar

13 Mart 2014 Perşembe

"Gamification" (Oyunsallaştırma) Vs. Education

Oyun, Oynamak, Oyun kurmak...

Bu kelimeleri okurken bile içinizde mutluluk, heyecan hatta belki hemen  oynadığınız oyunun başına geçme hissi oluştuğuna inanıyorum.






Atalarımızdan beri yaş, cinsiyet fark etmeden herkesin sevdiği şeydir oyunlar. Peki bunu neden eğitimde de kullanmayalım?













  • GAMİFİCATİON ne demek?  
  • Oyun ve oyunlaştırma arasında nasıl bir fark var?

 Bunların yanıtlarını vermek aslında çok da kolay değil. Çünkü yaklaşık 12 hafta süren bir eğitimden sonra bunu hafife almak istemem. Ancak bu yazımda genel hatlarıyla bilgi vereceğim.  :)




Yan taraftaki resme baktığınızda ilk ne düşündünüz? 
Kraker kutusundan çıkmış küçük bir şey.

Bunun oyunla ne alakası var diye düşünebilirsiniz.

Bundan yaklaşık 100 yıl önce "Cracker Jack"   kutularına küçük oyuncaklar  koymuş.

 Bu ne işe mi yaradı?? 

Tabiki paketler daha çok satılmaya ve firma daha çok kazanmaya başladı.




Gamification şu anda bir çok tanınmış markanın başvurduğu gözde bir strateji olsa da "Cracker Jack" bu fikrin ilk örneği :)

Artık kafanızda soru işaretleri yarattığıma inanarak oyunlaştırma için küçük bir açıklama verebilirim.

Kabaca, insanları aslında yapmayı hiç düşünmedikleri ya da yapmak isteseler de yapmadıkları şeyleri yapmaya teşvik eden (motive) eden bir sistem..

Bu açıklama, "GAMİFİCATİON'ı  niçin eğitim sektöründe de kullanmayalım?" sorusunu getiriyor aklımıza.


  • Burada motivasyon kelimesi özellikle benim gibi homojen olmayan sınıflara sahip öğretmenlerin, hem öğrencileri hem de kendileri için bir ihtiyaç olduğunu düşünüyorum. 


Devamını merak edenleri 22 Martta" ETP İstanbul"a (http://site.etp.org.tr/) bekliyorum. :) Yazılarıma buradan devam edeceğim.

Düşüncelerinizi ve yorumlarınızı bekliyorum.






Hiç yorum yok: